Procedural Texturing techniques

Procedural Texturing techniques
программное текстурирование
Procedural Texturing techniques (или программное текстурирование) - это метод наложения реалистичных текстур на "лету", т.е. путем математических аппроксимаций структуры таких материалов как дерево, мрамор, камень и др. (Ср. с простым текстурированием)
До последнего времени Procedural Texturing редко использовалось как в программных, так и акселерированных игровых и других движках реального времени. В первом случае, ввиду того, что подобные вычисления требуют колоссальных мощностей математического сопроцессора для приемлемой скорости рендеринга, а во втором случае - потому, что "шумовые" алгоритмы Перлина, которые используются для генерации таких текстур - не стандартны и имеют много вариаций. Более того, процесс генерации текстур различных по типу, требует различных схемных подходов, в то время как традиционное наложение текстур требует одинакового схемного решения для загрузки любого изображения. После появления на свет технологии MMX от Intel ситуация сменилась, и уже существуют разработки программной реализации "шума" Перлина на основе этой технологии, которые позволяют накладывать текстуры на лету, со скоростью сравнимой с простым текстурированием.

English-Russian terms in computer graphics and 3D. 2005.

Игры ⚽ Поможем написать реферат

Смотреть что такое "Procedural Texturing techniques" в других словарях:

  • Procedural generation — is a widely used term in the production of media, indicating the possibility to create content on the fly rather than prior to distribution. This is often related to computer graphics applications and video game level design.OverviewThe term… …   Wikipedia

  • Procedural modeling — is an umbrella term for a number of techniques in computer graphics to create 3D models and textures from sets of rules. L Systems, fractals, and generative modelling are procedural modeling techniques since they apply algorithms for producing… …   Wikipedia

  • Ken Perlin — is a professor in the Department of Computer Science at New York University. His research interests include graphics, animation, multimedia, and science education. He has developed or been involved with developing techniques such as Perlin noise …   Wikipedia

  • Development of Spore — Spore is a video game developed by Maxis and designed by Will Wright, released in September 2008. The game has drawn wide attention for its ability to simulate the development of a species on a galactic scope, using its innovation of user guided… …   Wikipedia

  • Descent 3 — Developer(s) Outrage Entertainment Publisher(s) Interplay Productions …   Wikipedia

  • Texture mapping — Texture maps redirects here. For the 2003 ambient album, see Texture Maps: The Lost Pieces Vol. 3. 1 = 3D model without textures 2 = 3D model with textures Texture mapping is a method for adding detail, surface texture (a bitmap or raster image) …   Wikipedia

  • CityEngine — 2009.3 Screenshot Original author(s) Pascal Mueller Simon Haegler, Andreas Ulmer, Simon Schubiger, Matthias …   Wikipedia

  • Reyes rendering — is a computer software architecture used in 3D computer graphics to render photo realistic images. It was developed in the mid 1980s by Lucasfilm s Computer Graphics Research Group, which is now Pixar. It was first used in 1982 to render images… …   Wikipedia

  • Heightmap — This article is about modifying the geometry of surfaces or the illusion of this in computer graphics. For techniques which relate to recording distances from a viewpoint, see depth map. A heightmap created with Terragen …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»